Dígits . Intel·ligència artificial
Poden pensar els ordinadors? És la pregunta que es planteja en aquest capítol de 'Dígits'. A començaments del segle XX, l'enginyer espanyol Leonardo Torres Quevedo va construir una màquina per jugar a escacs. Jugava rei i torre contra rei i guanyava. La possibilitat de màquines pensants es va fer molt més versemblant quan van aparèixer els primers ordinadors. Va ser aleshores quan es va començar a parlar de cervells electrònics. Claude Shannon, pioner de les ciències de la informació, va estudiar les estratègies d'uns hipotètics jugadors automàtics d'escacs. Davant l'immens nombre de continuacions que pot tenir una jugada, Shannon va…
-
Idioma:
- Catalán
-
Autor:
Edu3
-
Formato:
Vídeo
Recurso educativo
Tipo de recurso
- Vídeo
Uso del recurso
-
Aún no hay comentarios, ¡comparte tu opinión! Inicia sesión o Únete a Tiching para poder comentar
¿Dónde quieres compartirlo?
¿Quieres copiar el enlace?